سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که کرده وى او را بجایى نرساند نسب او وى را پیش نراند . [نهج البلاغه]
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 11

شب آرزوها، چگونه شبی است؟

 

رجب"، ماه خداست؛ ماه پر برکتی است که اعمال بسیاری برای آن ذکر شده است. پیامبراکرم صلوات الله علیه فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، مستوجب خشنودی خدا می شود و غضب الهی از او دور می گردد و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود. اعمال ماه های رجب و شعبان، جهت آماده ساختن روح برای شرکت در میهمانی ماه مبارک رمضان می باشد. برای درک عظمت ماه رمضان باید از قبل خود را آماده نمائیم.

پیامبراکرم(ص) فرمود: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است.

اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب نامند. در این شب ملائک بر زمین نزول می کنند. برای این شب عملی از رسول خدا صلی الله علیه و آله ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد و بدین قرار است:

روز پنج شنبه اول آن ماه - در صورت امکان و بلا مانع بودن-  روزه گرفته شود. چون شب جمعه شدما بین نماز مغرب و عشاءدوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می شود و درهر رکعت یک مرتبهسوره حمد، سه مرتبهسوره قدر، دوازده مرتبهسوره توحید خوانده شود. و چون دوازده رکعت به اتمام رسید،هفتاد بار ذکر" اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود. پس از آن در سجدههفتاد بار ذکر" سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر" رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم" گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان شاء الله به استجابت می رسد.

پیامبراکرم صلوات الله علیه در فضیلت این نماز می فرماید: کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد. پس او به آن فرد می گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی. میّت می پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده ام و کلامی شیرین تر از کلام تو نشنیده ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده ام. آن زیباروی پاسخ می دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افکند.

 

امید آن است که در پایان این نماز با فضیلت، محتاجان به دعا را فراموش نکنید و ما را نیز از دعای خیر خود محروم ننمایید.

التماس دعا"

 


 نوشته شده توسط محمد امیر حمیدی فر در چهارشنبه 86/4/27 و ساعت 6:5 عصر | نظرات دیگران()

نمونه‌اى از معجزات امام هادى علیه السلام

 

"خیران اسباطى" مى‌گوید: در مدینه به حضور امام هادى علیه السلام رفتم، به من فرمود: از واثق (نهمین خلیفه عبّاسى) چه خبر؟

گفتم: او به سلامت است و من نزدیکترین شخصى هستم که با او دیدار کرده و ده روز بیشتر نیست از او جدا شده‌ام .

امام هادى علیه السلام فرمود: مردم مدینه مى‌گویند او مُرده است.

عرض کردم: دیدار من با واثق از همه نزدیکتر بوده است .

فرمود: مردم مدینه مى‌گویند او مُرده است.

وقتى که دیدم امام هادى علیه السلام باز از مردم مدینه سخن گفت، دریافتم که منظور، خودشان مى‌باشد.

سپس فرمود: جعفر چه کرد؟ (یعنى متوکّل دهمین خلیفه عباسى که پسر معتصم بود چه مى‌کند؟)

گفتم: او در زندان در بدترین حال مى‌باشد.

فرمود: آگاه باش او اینک خلیفه شده است.

سپس فرمود: از "ابن زَیّات" (وزیر واثق) چه خبر دارى؟

گفتم: مردم با او هستند و فرمان، فرمان اوست .

فرمود: آگاه باش که این منصب براى او نکبت بود .

سپس سکوت کرد، آنگاه فرمود: مقدّرات و احکام الهى واقع خواهد شد، اى خیران! واثق از دنیا رفت و جعفر متوکّل به جاى او نشست و ابن زَیّات نیز کشته شد.

گفتم: فدایت شوم! چه وقت کشته شد؟

فرمود: شش روز بعد از بیرون آمدن تو (از سامرا).

در این راستا، روایات بسیار است و شواهد فراوان مى‌باشد.

 

                                                                                           


 نوشته شده توسط محمد امیر حمیدی فر در چهارشنبه 86/4/27 و ساعت 6:5 عصر | نظرات دیگران()

 

دیشب شب اول ماه مبارک رجب بود!

شب اول رجب المرجب !

شبی که آدم می تونست از مادر متولد بشه! تعجب نکنید !! آره آدم می تونست اونقدر پاک شود ، که همه ی گناهانش بخشیده بشه ، مانند روز ی که از مادر متولد شده !!

 

ولی ...

افسوس!! آره می دونم خیلی ها که الان این رو می شنوند و اعمال را انجام ندادند دارن افسوس می خورن!!

بعضی هم شاید بگن ، حتما اعمال خیلی طولانی بوده که این چنین پاداشی بهش می دن!!

 

ولی باید بگم که عبادتی که در قبالش این پاداش رو می دادند ، یه نماز بود که فوقش 5 دقیقه طول می کشید !!

جالبه !!

عجب  خدایی داریم !! چه ساده می بخشتمون!!

 

ولی افسوس که فرصت ها دارن از دست می رن ،، ولی ماهی رو هر وقت از بگیری تازه است!!

 

بعضی از اعمال دیشب رو می نویسم ، تا ببینید چه قدر ساده بود!!

 

گفتن یه جمله یک خطی به هنگام حلول ماه!!آب ببf

1- بع گفتن 2 خط جمله !! که می گن رسول الله می گفت

2- غسل

3- زیارت امام حسین(ع) ( زیارت عاشورا یا وراث)

4-20 رکعت نماز مانند نماز صبح ، بعد از نماز مغرب ( حالا این هیچ)( ولی پاداش این 20 رکعت: خود، اهل و مال و اولادش را از عذاب قبر در پناه است.و از صراط بیحساب مانند برق می گذرد

5- 2 رکعت نماز( همونی که بالا گفتم): در رکعت اول ، سوره ی حمد و الم نشرح یک( از سوره های کوچک 3 الی 4 خطی) یک  مرتبه و توحید سه مرتبه ! ، رکعت دوم ، حمد الم نشرح ، توحید و معوذتین ( فلق و ناس) و چون سلام داد 30 مرتبه لا اله الا الله و سی مرتبه صلوات بر محمد و آل محمد

و... 6-7-

برای دیدن سایر اعمال به مفاتیح مراجعه کنید!!

 

و اما این که گذشت برای بعد..

روز اول رجب :

 

1- روزه گرفتن ( خوشا به حال آنان که روزه اند)

2- دوم غسل

3- زیارت امام حسین (ع) ( حداقل این رو حتما بخوانید ، چون از زبان امام صادق (ع) نقل می کنند که هرکسی زیارت امام حسین (ع) را در روز اول رجب بخواند خداوند عالم او را بیامرزد.)

4- بقیه اش رو هم به مفاتیح مراجعه کنید !! بخش اعمال ماه رجب!!

البته دعاهای بسیاری است که از گفتنش شرمنده ایم ، چون در مفاتیح است!!

 

زود بجنبید که فرصت از دست نرود!

 


 نوشته شده توسط محمد امیر حمیدی فر در دوشنبه 86/4/25 و ساعت 6:27 عصر | نظرات دیگران()

کثیرالذکر
1- ابن قداح از امام صادق (ع) نقل مى‏ کند که فرمود: پدرم (امام باقر) کثیرالذکر بود، خدا را بسیار یاد مى‏ کرد، من در خدمت او راه مى‏ رفتم مى ‏دیدم که خدا را ذکر مى ‏کند. با او به طعام خوردن مى‏نشستم، مى‏دیدم که زبانش به ذکر خدا گویاست. با مردم سخن مى‏گفت و این کار او را از ذکر خدا مشغول نمى‏کرد.
من مرتب مى‏دیدم که زبانش به سقف دهانش چسبیده و مى‏گوید: «لااله‏الاالله» او در خانه، ما راجمع مى‏کرد و مى‏فرمود تا طلوع خورشید خدا را ذکر کنیم، هر که قراءت قرآن مى‏توانست امر به قراءت قرآن مى‏کرد و هر که ت امر به نمى‏توانست امر به ذکر خدا مى‏فرمود.

 تسلیم
 3- گروهى به محضر امام باقر (ع) مشرف شدند، دیدند امام بچه‏اى دارد مریض است و حضرت در مرض او بسیار ناراحت و بى آرام است. آنها پیش خود گفتند: خدا نکند که این کودک بمیرد و گرنه به خود امام احتمال خطر مى‏رود. در این میان شیون زنان بلند شد، معلوم شد که کودک از دنیا رفت، بعد از اندکى امام (ع) به نزد آنها آمد ولى خوشحال و قیافه‏اش باز بود.
گفتند: خدا ما را فداى تو کند، شما در حالى بودید که ما فکر مى‏کردیم اگر اتفاقى بیافتد شما به وضعى درآیید که موجب غصه ما باشد!! ولى مى‏بینیم که قضیه بعکس شد؟
امام صلوات الله علیه فرمود: ما دوست مى‏داریم که محبوب و عزیز ما در عافیت باشد، و چون قضاى خدا بیاید تسلم آن کار مى‏شویم که خدا دوست داشته است: «فقال لهم: انا نحب ان نعافى فیمن نحب فاذا جاء امرالله سلمناالله فیمایحب»3

 خدایا مرا مورد غضب قرار مده

4- غلام امام باقر (ع) که افلح نام داشت مى‏گوید: با آن حضرت به زیارت حج رفتم، امام چون وارد مسجدالحرام شد، به کعبه نگاه کرد و با صداى بلند گریست، گفتم: پدر و مادرم فداى تو باد، مردم تماشا مى‏کنند بهتر است صدایتان آهسته باشد. فرمود: و یحک یا اقلح! چرا گریه نکنم شاید خداوند با نظر رحمت به من نگاه کند که فرداى قیامت پیش او به رستگارى برسم.
آنگاه بیت راطواف کرد، و آمد در نزد مقام ابراهیم نماز خواند وچون از سجده سر برداشت دیدم جاى سجده‏اش از کثرت اشک خیس شده است. آنحضرت چون مى‏خندید مى‏گفت: خدایا مرا مورد غضب قرار مده «اللهم لاتمقتنى» 4.

 محبت اهل بیت (ع)

5- ابوحمزه گوید: سعد بن عبدالله که از اولاد عبدالعزیز بن مروان بود و امام او را سعد الخیر مى‏نامید محضر امام باقر (ع) آمد، و مانند زنان رقیق القلب اشک مى‏ریخت. امام فرمود: یا سعد! چرا گریه مى‏کنى؟! عرض کرد چرا گریه نکنم حال آنکه از خانواده بنى امیه هستم و خدا آنها را در قرآن شجره ملعونه نامیده است .
امام فرمود: تو از آنها نیستى، تو اموى هستى از ما اهل بیت. آیا نشنیده‏اى قول خدا را که از ابراهیم (ع) نقل مى‏کند، فرمود: «فمن تَبعنى فانه منّى» ابراهیم: 5.39

 


 نوشته شده توسط محمد امیر حمیدی فر در دوشنبه 86/4/25 و ساعت 3:19 عصر | نظرات دیگران()

 نوشته شده توسط محمد امیر حمیدی فر در دوشنبه 86/4/25 و ساعت 1:52 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4   5   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
معرفی وبلاگ طلبه عصر انقلاب اسلامی
آماده شویم برای عَرِفتُ ...!؟
مادر مهربانی ....
محرم...
سلام بر محرم...
کجایید ای شهیدان خدایی-...
[عناوین آرشیوشده]

بالا

**طراح قالب: بسیجی 57**

بالا